Trekkfulger i vårt nærområde - et kåseri

Ivar Skulstad og Lorenzt Moe kommer til Eidskog bygdetun Almenninga for å kåsere om vipa og andre trekkfugler.

Søndag 23. juli kl. 13:00 på Eidskog bygdetun Almenninga.

Skillingmarkvegen 600, 2233 Vestmarka

Kåseriet er inkludert i søndagens inngangsbillett. 75 kr voksen og 50 kr for ung voksen (16-25 år).

• Et bilde av en vipe, fuglen.

Bør vi hjelpe trekkfuglene? Spør du fugleentusiastene Ivar Skulstad og Lorentz Moe, er svarte et ubetinget «ja».

En årsak til deres engasjement er den litt mystiske vipa, som er knyttet til kultur- og jordbrukslandskapet. Dessverre er viper utrydningstruet, og arten er redusert med ca.80% de siste tretti åra.

Bli mer bedre kjent m vipa og våre andre utrydningstruede fuglearter i vårt nærmiljø denne søndagen!

Forhåndskjøp din søndagsbillett her.

Man kan også kjøpe inngangsbillett på dagen ved grinda eller oppe ved det røde huset.

• Skoleelever hører på Lorentz Moe fortelle om fugler
    1/1
    Lorentz Moe formidler om fugleartene i vårt område til elever under DKS på Almenninga i år (2023). Anno Eidskog museum/Vilde Strid
Museum24:Portal - 2024.04.15